Τέλος στο χειρόγραφες αποδείξεις βάζει το υπουργείο Οικονομικών με τον νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Σημαντικές αλλαγές για χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις φέρνει το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και άλλες διατάξεις – συνταξιοδοτικές διατάξεις».
Κεντρική καινοτομία αποτελεί η οριστική κατάργηση της έκδοσης χειρόγραφων αποδείξεων για λιανικές πωλήσεις ή παροχή υπηρεσιών.
Ψηφιακή καταγραφή κάθε συναλλαγής
Από εδώ και στο εξής, όλες οι συναλλαγές θα πρέπει να πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω ψηφιακών μέσων, με τη χρήση:
- της επίσημης εφαρμογής της ΑΑΔΕ για έκδοση παραστατικών,
- πιστοποιημένων Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης (Υ.ΠΑ.Η.Ε.Σ.),
- ή άλλων εγκεκριμένων τεχνικών λύσεων που ορίζει η ΑΑΔΕ.
Η αλλαγή αυτή εντάσσεται στον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης και στοχεύει στην ενίσχυση της διαφάνειας, της φορολογικής συμμόρφωσης και στον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
Καταργούνται όλες οι εξαιρέσεις για χειρόγραφα
Με την τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4308/2014, καταργείται κάθε δυνατότητα έκδοσης χειρόγραφων παραστατικών. Η προηγούμενη παράγραφος 11, που επέτρεπε χειρόγραφες αποδείξεις σε ορισμένες περιπτώσεις, διαγράφεται πλήρως.
Εξαιρέσεις από την υποχρεωτική ηλεκτρονική έκδοση θα χορηγούνται μόνο με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ και δεν θα επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η χρήση χειρόγραφης έκδοσης.
Ενίσχυση των κανονιστικών υποχρεώσεων
Το νέο πλαίσιο ενισχύεται και με επιπλέον ρυθμίσεις:
Για πιστωτικά στοιχεία άνω των 50 ευρώ, ο πωλητής οφείλει να διατηρεί τα στοιχεία του πελάτη (ονοματεπώνυμο και διεύθυνση).
Η ΑΑΔΕ αποκτά τη δυνατότητα να καθορίζει επιπλέον ενδείξεις στις αποδείξεις, ανάλογα με το είδος αγαθών ή υπηρεσιών.
Πλήρης σύνδεση με το myDATA
Με τις ρυθμίσεις αυτές, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ στοχεύουν στην καθολική ψηφιοποίηση των συναλλαγών, την άμεση διασύνδεση με την πλατφόρμα myDATA και τη δημιουργία μιας διαφανούς και λειτουργικής φορολογικής βάσης.