Ο αδιαμφισβήτητος κερδισμένος είναι τα σούπερ μάρκετ, τα οποία κλείνουν τον Μάρτιο με ρεκόρ τζίρου αφού «σχεδόν κάθε μέρα τις τελευταίες τρεις εβδομάδες η κίνηση θυμίζει παραμονή μεγάλων εορτών», όπως παρατηρούσε στέλεχος μεγάλης αλυσίδας. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί η ευθύνη που έχουν τα σούπερ μάρκετ απέναντι στην κοινωνία να είναι μεγάλη και προσωπικό και υποδομές να δουλεύουν εξοντωτικά, στο τέλος όμως τα ταμεία γεμίζουν.
Κάτι που τόσο ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης, της ομώνυμης αλυσίδας, όσο και ο Βασίλης Σταύρου της ΑΒ Βασιλόπουλος, αλλά και οι υπόλοιποι μεγάλοι του χώρου, όπως ο Αριστοτέλης Παντελιάδης της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, ο Ιάκωβος Ανδρεανίδης της Lidl Ελλάς και ο Γιάννης Μασούτης της ομώνυμης αλυσίδας αντιλαμβάνονται είτε επιβραβεύοντας με μπόνους τους υπαλλήλους τους, είτε δρομολογώντας νέες προσλήψεις για την ενίσχυση του δυναμικού τους. Ηδη η Σκλαβενίτης έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για 1.000 προσλήψεις έκτακτου προσωπικού και άλλες 200 η My market. Σύμφωνα με στελέχη των μεγαλύτερων αλυσίδων της χώρας, ο κύκλος εργασιών τους για τον μήνα θα κλείσει αυξημένος ως και 50% σε σχέση με άλλες χρονιές. Κάτι που εφόσον ισχύσει για το σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου, μιλάμε αυτομάτως για ένα ποσό γύρω στα 1,5 δισ. ευρώ που έφυγε από τις τσέπες των καταναλωτών και πήγε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.
«Εδώ λοιπόν είναι και η ευθύνη των ίδιων των αλυσίδων να βοηθήσουν ώστε να μη σπάσει η εφοδιαστική αλυσίδα και κυρίως βιομηχανίες και προμηθευτές που δέχονται πλήγματα από άλλα κομμάτια της αγοράς, όπως για παράδειγμα από την ακύρωση όλων των παραγγελιών στο κομμάτι της HORECA», λέει στο «business stories» στέλεχος βιομηχανίας χημικών που δεν θέλει να κατονομαστεί. «Δεν μπορεί να συνεχίσουν να πληρώνουν με μεταχρονολογημένες επιταγές άνω του μήνα, όπως κάνουν οι περισσότεροι. Πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να αφήσουν το ρευστό, που αρχίζει πλέον να λείπει, να διακινηθεί πιο εύκολα. Μόνο έτσι και οι συνεργάτες τους θα βγουν απ’ αυτόν τον πόλεμο σώοι», προσθέτει.
Η ζήτηση μάλιστα για κατ’ οίκον παραδόσεις είναι τέτοια που αυτή είναι η χρυσή περίοδος και των διαδικτυακών σούπερ μάρκετ που μέχρι σήμερα δεν κατάφερναν όλα μαζί να πιάσουν 40-50 εκατ. ευρώ καθαρό τζίρο τον χρόνο. Τον τελευταίο μήνα οι καθημερινές παραγγελίες έχουν τετραπλασιαστεί, με αποτέλεσμα να τεστάρονται καθημερινά οι υποδομές τους και ο χρόνος παράδοσης να έχει φτάσει τις δύο εβδομάδες σε ορισμένες περιοχές παρά τη δυνατότητα που τους δόθηκε να παραδίδουν και τις Κυριακές, αλλά και την ενίσχυση του προσωπικού τους. Το e-fresh.gr της κυρίας Ζήνας Μαυροειδή, το caremarket.gr που προ διμήνου εξαγόρασαν οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, καθώς και οι διαδικτυακές πλατφόρμες της ΑΒ Βασιλόπουλος και του My market είναι αυτές με τη μεγαλύτερη κίνηση.
πηγή: e-dimosio
Βρες Δουλειά ΕΔΩ
Διαβάστε επίσης: