Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Παράταση ενός έτους στην καθολική εφαρμογή του

Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Παράταση ενός έτους στην καθολική εφαρμογή του

Η πλήρης εφαρμογή για το ψηφιακό δελτίο αποστολής μετατίθεται για το 2026, καθώς η δεύτερη φάση δεν θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2025, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Η ΑΑΔΕ αποφάσισε την παράταση λόγω της πολυπλοκότητας του έργου και για να αποφευχθούν προβλήματα στις συναλλαγές.

Δείτε ακόμα: Ποιοι συνταξιούχοι δικαιούνται αναδρομικά από την Εισφορά Αλληλεγγύης

Η πρώτη φάση εφαρμόστηκε στις 2 Ιουνίου 2025 για 155.415 επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, κυρίως σε καύσιμα, οικοδομικά υλικά, ιατρικά προϊόντα, αγροτικά και φαρμακευτικά αγαθά. Οι επιχειρήσεις αυτές εκδίδουν ήδη τα δελτία σε ψηφιακή μορφή, τα διαβιβάζουν στο myDATA και ταυτοποιούνται με QR Code.

Για παραβάσεις προβλέπονται πρόστιμα 5.000 ευρώ (απλογραφικά βιβλία) και 10.000 ευρώ (διπλογραφικά). Από την υποχρέωση εξαιρούνται, μεταξύ άλλων, αγρότες ειδικού καθεστώτος, φυσικά πρόσωπα με ευκαιριακές πωλήσεις έως 10.000 ευρώ, συγγραφείς και εισηγητές σεμιναρίων, καθώς και μεταφορές ενέργειας, νερού ή εργαλείων τεχνικών.

Η δεύτερη φάση από το 2026 θα εστιάσει στη διαλειτουργικότητα με την ΑΑΔΕ, με στόχο την αυτόματη διασύνδεση εμπορικών και λογιστικών προγραμμάτων με το myDATA. Θα προστεθούν λειτουργίες για ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων, παραλαβές με QR Code και πιο άμεσο έλεγχο ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων. Έτσι, όλα τα δελτία αποστολής θα εκδίδονται πλέον αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, περιορίζοντας το χαρτί και τα λάθη.

Share This Article
Σπούδασε στο Communication and Media Studies (National and Kapodistrian University of Athens)
Exit mobile version