Advertisements

Επί τάπητος θα τεθούν τα προνοιακά επιδόματα – επιδόματα αναπηρίας στην συνάντηση που θα έχει αύριο η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας με τους δανειστές.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του ergasiatora.gr οι δανειστές θα ζητήσουν για μια ακόμη φορά την καθολική εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, που εφαρμόζεται σήμερα σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Αχαΐα, για την ηλεκτρονική καταγραφή των δικαιούχων επιδομάτων αναπηρίας μέχρι τέλος του έτους. Οι δανειστές θα ζητήσουν να υπάρξει πλήρη καταγραφή των δικαιούχων, οι οποίοι με την καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής καταγραφής θα απαλλαχθούν και από το παράβολο των 46 ευρώ που πληρώνουν σήμερα για να περάσουν από τις επιτροπές των ΚΕΠΑ.

Advertisements

Να σημειωθεί ότι αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα ξεκίνησε το 2018 με την σύμφωνη γνώμη των δανειστών για να καταχωρηθούν ηλεκτρονικά περίπου 200.000 αναπήρων που λαμβάνουν αναπηρικά επιδόματα, συνολικού προϋπολογισμού 740 εκατ. ευρώ.

Στόχος είναι αφενός να υπάρχει καταγραφή των δικαιούχων και αφετέρου να μην καθυστερούν οι ιατρικές γνωματεύσεις.

Το ergasiatora.gr σας παρουσιάζουν σήμερα πως εφαρμόζεται και που το πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο μέχρι τέλος του έτους θα πρέπει να εφαρμόζεται για όλους τους δικαιούχους των επιδομάτων αναπηρίας.

Βρες Δουλειά ΕΔΩ

Δείτε επίσης:

Πιλοτικό πρόγραμμα

Σε εφαρμογή έχει μπει η πιλοτική διαδικασία απονομής προνοιακών επιδομάτων σε άτομα με αναπηρία από την Αττική, την Θεσσαλονίκη και την Αχαΐα που υποβάλλουν για πρώτη φορά αίτηση προνοιακού επιδόματος. Στο νέο πλαίσιο προηγείται η διοικητική διαδικασία και ο αιτών εξετάζεται από τα ΚΕΠΑ, εφόσον πληροί όλες τις λοιπές προϋποθέσεις. Αυτή η μέριμνα σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική πλατφόρμα και τις ψηφιακές διασταυρώσεις απλοποιεί σημαντικά την διαδικασία για τον ανάπηρο.

Όσοι εντάσσονται στο πιλοτικό πρόγραμμα απαλλάσσονται από το παράβολο των 46 ευρώ για εξέταση από τις Υγειονομικές Επιτροπές ΚΕΠΑ. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω ειδικού ηλεκτρονικού συστήματος.

Για τους κατοίκους της Αττικής οι αιτήσεις υποβάλλονται:

1. Σε ένα από τα 50 Κέντρα Κοινότητας των Δήμων της Αττικής.

2. Στην κεντρική υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ, Πατησίων 30, Αθήνα

Για τους κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης οι αιτήσεις υποβάλλονται :

1. Σε ένα από τα 14 Κέντρα Κοινότητας των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης

2. Στα γραφεία της Περ. Δ/νσης του ΟΠΕΚΑ Κεντρικής Μακεδονίας 26ης Οκτωβρίου 54-56, Θεσσαλονίκη.

Για τους κατοίκους της Περιφέρειακης Ενότητας Αχαΐας οι αιτήσεις υποβάλλονται:

1. Σε ένα από τα 5 Κέντρα Κοινότητας των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαίας.

2. Στα γραφεία της Περιφερειακής Υπηρεσίας του ΟΠΕΚΑ Δυτικής Ελλάδας (Πανεπιστημίου 168, Πάτρα).

Τα στάδια

Η πιλοτική διαδικασία απονομής προνοιακών παροχών σε χρήμα για άτομα με αναπηρία περιλαμβάνει:

1.Ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης μέσω ειδικής πλατφόρμας.
2.Δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου αναπηρίας από τον θεράποντα γιατρό του ανάπηρου, συμπλήρωση εισηγητικού και παραπομπή του στα ΚΕΠΑ
3.αξιολόγηση και εκτίμηση της αναπηρίας από τριμελή επιτροπή γιατρών του ΚΕΠΑ.
4.Συμπλήρωση ερωτηματολογίου από ιατρό με εξειδίκευση ή εμπειρία σε εργασιακά θέματα, για τις καθημερινές δραστηριότητες του ατόμου. Το ερωτηματολόγιο δεν επηρεάζει την κρίση και την απόφαση της υγειονομικής επιτροπής ως προς την χορήγηση του επιδόματος.

Τα 10 βήματα

1.Η αίτηση υποβάλλεται, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων της Αττικής και της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΟΠΕΚΑ (Πατησίων 30).

2.Η διαδικασία υποβολής της αίτησης απαιτεί τα εξής στοιχεία :
α) καταχώρηση ΑΜΚΑ – ΑΦΜ

β) εμφάνιση προσυμπληρωμένων στοιχείων και συμπλήρωση στοιχείων που λείπουν όπως : προσωπικά στοιχεία, στοιχεία επικοινωνίας, στοιχεία αντιπροσώπου, κατηγορία δικαιούχου κ.α.

γ) επιλογή επιδόματος / προγράμματος (π.χ. τυφλότητας κλπ) καθώς και τυχόν πρόσθετων λόγων εξέτασης από τα ΚΕΠΑ (π.χ. απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας).

δ) Ασφαλιστικό στάτους : τυχόν σύνταξη από άλλο φορέα, νοσηλεία σε ίδρυμα ή προνοιακή μονάδα κ.α.

ε) συμπλήρωση IBAN

στ) αποθήκευση

3.Μετά την αποθήκευση της αίτησης δημιουργείται στην πλατφόρμα του ΟΠΕΚΑ, ηλεκτρονικός φάκελος αναπηρίας, αποδίδεται στον αιτούντα κωδικός εισόδου στο Πληροφοριακό Σύστημα των ΚΕΠΑ και αυτός παραπέμπεται στον θεράποντα γιατρό της κύριας πάθησης.

4.Ο γιατρός της κύριας πάθησης, με βάσει τα αποτελέσματα των εξετάσεων, συμπληρώνει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΠΕΚΑ τον φάκελο αναπηρίας με το εισηγητικό και αποστέλλει ηλεκτρονικά τον φάκελο στα ΚΕΠΑ.

5.Ο αιτών ενημερώνεται με sms και email για την ημερομηνία εξέτασής του.

6.Η απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής εμφανίζεται στο ηλεκτρονικό σύστημα των ΚΕΠΑ και ο αιτών ενημερώνεται με sms και email , ώστε να εισέλθει με τον κωδικό του και να λάβει γνώση. Μπορεί να δηλώσει αν αποδέχεται την απόφαση ή μπορεί εντός προθεσμίας 10 ημερών να προσφύγει σε δευτεροβάθμια επιτροπή.

7.Στην δευτεροβάθμια επιτροπή διεκπεραιώνεται η προσφυγή με τον ίδιο τρόπο.

8.Η τελεσίδικη απόφαση αποστέλλεται ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠΑ στον ΟΠΕΚΑ. Εφόσον στον ηλεκτρονικό φάκελο αναπηρίας εμφανίζονται να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την απονομή του επιδόματος, εγκρίνεται η αίτηση.

9.Η καταβολή του επιδόματος γίνεται από τον ΟΠΕΚΑ μέσω του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώθηκε από τον αιτούντα και στον οποίο εμφανίζεται ως δικαιούχος ή συνδικαιούχος.

10.Η καταβολή της παροχής σε χρήμα ισχύει από την 1η του επόμενου μήνα από αυτόν κατά τον οποίο υποβλήθηκε η αίτηση, ανεξάρτητα από την ημερομηνία εξέτασής του από τα ΚΕΠΑ.

(πηγή)Βρες Δουλειά ΕΔΩ

Δείτε επίσης:

Advertisements