Νέος ΚΟΚ: Αυστηρές ποινές για αλκοόλ, κινητό και υπερβολική ταχύτητα

Νέος ΚΟΚ: Αυστηρές ποινές για αλκοόλ, κινητό και υπερβολική ταχύτητα – Πότε προβλέπονται ακόμη και ισόβια

Νέος ΚΟΚ: Αυστηρές ποινές για αλκοόλ, κινητό και υπερβολική ταχύτητα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), φέρνει σημαντικές αλλαγές με στόχο τη ριζική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία εδώ και δεκαετίες.

Στο επίκεντρο του ανανεωμένου νομοθετικού πλαισίου βρίσκεται η αυστηροποίηση των ποινών για παραβάσεις που έχουν συνδεθεί άμεσα με σοβαρούς τραυματισμούς και απώλειες ανθρώπινων ζωών.

Πλέον, καθιερώνεται ένα κλιμακωτό ποινολόγιο που εντείνει τις κυρώσεις για κάθε υποτροπή, ενώ εισάγονται και ποινικές συνέπειες για την πρόκληση ατυχημάτων.

Ας δούμε αναλυτικά ποιες είναι οι βασικότερες αλλαγές και τι πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί.

Νέο ποινολόγιο: Αυστηρότερο και στοχευμένο

Ο επικαιροποιημένος ΚΟΚ αντιμετωπίζει με αυστηρότητα επαναλαμβανόμενες παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας όπως:

-Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

-Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

-Παραβίαση STOP και ερυθρού σηματοδότη

-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας και «κόντρες»

-Οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράνος

Για κάθε μία από τις παραπάνω παραβάσεις εφαρμόζεται πλέον ένα αυστηρό σύστημα κλιμακωτών ποινών, το οποίο λαμβάνει υπόψη τόσο τη βαρύτητα της πράξης όσο και την τυχόν υποτροπή του οδηγού.

Δείτε ακόμα: Πώς θα λάβετε επιστροφή ενοικίου έως 800 ευρώ

Τέλος στην ανοχή για χρήση κινητού

Η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς hands-free εν ώρα οδήγησης αποτελεί την 3η πιο συχνή αιτία τροχαίων στην Ελλάδα.

Πλέον:

-1η παράβαση: Πρόστιμο 350€, αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες

-1η υποτροπή: 1.000€, στέρηση άδειας για 6 μήνες

-2η υποτροπή: 2.000€, στέρηση άδειας για 12 μήνες

Αν υπάρξει ατύχημα: ποινικές ευθύνες έως και ισόβια, σύμφωνα με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα

Χωρίς κράνος; Πρόστιμα & κυρώσεις

Η έλλειψη κράνους στους μοτοσυκλετιστές εξακολουθεί να στοιχίζει ζωές:

Χωρίς ατύχημα: 350€ και στέρηση άδειας για 30 ημέρες

1η υποτροπή: 1.000€ και 6 μήνες στέρηση

2η υποτροπή: 2.000€ και αφαίρεση για 12 μήνες

Συνεπιβάτης χωρίς κράνος: 350€ σε οδηγό και συνεπιβάτη

Αν συμβεί ατύχημα, ενεργοποιούνται και οι ποινικές διατάξεις του Ποινικού Κώδικα.

Μέθη στο τιμόνι = Χρηματικά πρόστιμα και ποινικές διώξεις

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θεωρείται από τις πιο θανατηφόρες συμπεριφορές. Τα νέα επίπεδα επήρειας και οι αντίστοιχες ποινές:

0,50–0,80 g/l: 350€ και 30 ημέρες στέρηση

0,80–1,10 g/l: 700€, 90 ημέρες στέρηση και ακινητοποίηση οχήματος

>1,10 g/l: 1.200€, 6 μήνες στέρηση, με ποινικές συνέπειες σε ατύχημα

Οι υποτροπές οδηγούν σε πρόστιμα έως 4.000€, αφαίρεση άδειας για έως 10 έτη και φυλάκιση από 2 μήνες έως 5 χρόνια.

Παραβίαση STOP με βαρύ τίμημα

Η παραβίαση STOP ευθύνεται για περίπου το 16% των τροχαίων ατυχημάτων:

Χωρίς ατύχημα: 1η παράβαση: 350€, 30 ημέρες στέρηση

1η υποτροπή: 1.000€, 180 ημέρες στέρηση

2η υποτροπή: 2.000€

Με ατύχημα: Έως 4.000€ και στέρηση άδειας για 8 έτη + ποινικές κυρώσεις

Δείτε ακόμα:

Ο νέος ΚΟΚ θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα την ανθρώπινη ζωή και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Με τη θέσπιση κλιμακωτών ποινών και την εισαγωγή ποινικών συνεπειών για σοβαρές παραβάσεις, στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: η ανοχή στην επικίνδυνη οδήγηση τελείωσε.

Η πρόληψη σώζει ζωές και η ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα.

TAGGED:
Share This Article
Τάσος Σκλάβος – Δημοσιογράφος, Ειδικός σε Θέματα ΑΣΕΠ & Δημόσιας Διοίκησης Ο Τάσος Σκλάβος είναι δημοσιογράφος και διδάκτωρ Κοινωνιολογίας με εξειδίκευση στη Δημόσια Διοίκηση και τις Δημόσιες Πολιτικές. Γεννήθηκε το 1989 στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση, ενώ πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διακυβέρνηση και τις Δημόσιες Πολιτικές. Το 2022 αναγορεύτηκε διδάκτωρ Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Με πολυετή εμπειρία στην ενημέρωση για προσλήψεις και θέσεις εργασίας, έχει συνεργαστεί με κορυφαία ειδησεογραφικά μέσα όπως το dikaiologitika.gr και το e-howto.gr, καλύπτοντας σε βάθος προκηρύξεις ΑΣΕΠ, ΔΥΠΑ, ΔΕΚΟ και φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ και έχει δημοσιεύσει σειρά άρθρων και αναλύσεων για το σύστημα προσλήψεων στον δημόσιο τομέα, ενώ διαθέτει βαθιά γνώση της νομοθεσίας και των μοριοδοτικών πινάκων του ΑΣΕΠ. Παράλληλα, είναι συγγραφέας λογοτεχνικών και επιστημονικών έργων, με βιβλία που καλύπτουν από κοινωνιολογική ανάλυση έως λογοτεχνία και λαογραφία: Ένα βιβλίο για τον Οδυσσέα (Ηδυέπεια, 2018) Όταν γνώρισα τα μάτια σου (24γράμματα, 2020) Από του Λάπι έρχομαι (Καμπύλη, 2021) Ο ύστερος Πουλαντζάς και ο δημοκρατικός δρόμος προς τον σοσιαλισμό (Κουκκίδα, 2024)
Exit mobile version