Advertisements

Ανέκαθεν υπήρχε η εντύπωση πώς oι συνθήκες εργασίας στα μεγάλα και ακριβoθώρητα ξενoδοχεία χαρακτηρίζονται από πλήρη νoμιμότητα και ότι εξασφαλίζουν στoυς υπαλλήλους τους τα εργατικά δικαιώματά. Αρκετές φορές όμως έχει αποδειχθεί, ότι 5αστερα ξενοδοχεία λειτουργούν με απάνθρωπη καταπάτηση των δικαιωμάτων και πλήρη εκμετάλλευση του εργατικού προσωπικού.

Σύμφωνα με το neakriti.gr, υπάλληλος που εργαζόταν ως εποχικός μάγειρας σε ξενοδοχείο 5 αστέρων της Κρήτης καταγγέλλει ότι λιποθύμησε εν ώρα εργασίας από υπερκόπωση επειδή εργαζόταν για πάνω από 8 ώρες, χωρίς ρεπό και χωρίς καν διάλειμμα για φαγητό! Ο εργαζόμενος που κατέρρευσε στην κουζίνα, μεταφέρθκε στο ΠΑΓΝΗ, όπου και νοσηλεύτηκε για μία μέρα.

Advertisements

Ο 60χρονος μάγειρας έλαβε χαρτί αναρρωτικής άδειας από τους γιατρούς του, αλλά μόλις ενημέρωσε τους εργοδότες του, έλαβε χαρτί απόλυσης από την διοίκηση. Ο 60χρονος μάγειρας κατέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας, έχοντας τη στήριξη του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Ανακοίνωση του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων

Με σκληρή ανακοίνωσή του, το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου καταδικάζει το γεγονός:

«Δυστυχώς, εν μέσω της πληττόμενης τουριστικής περιόδου 2020, διαπιστώνουμε ότι οι εργοδότες ξενοδόχοι, που δήλωναν τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά ακόμα και υπερασπιστές των εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, στη συντριπτική πλειοψηφία το έκαναν τελικά μόνο για το θεαθήναι. Ότι δήθεν αγωνιούσαν γι’ αυτούς και ότι θα άνοιγαν τα ξενοδοχεία μόνο και μόνο γι’ αυτούς, όλα αυτά αποδείχτηκαν φούμαρα. Τελικά, βγάζοντας από τη “φαρέτρα” τους όλα τα “όπλα”- ρυθμίσεις που η φιλοεργοδοτική κυβέρνηση απλόχερα τους έδωσε (κατάργηση επί της ουσίας της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας – υποβάθμιση ΣΕΠΕ – ευέλικτες μορφές απασχόλησης, πρόγραμμα συνεργασίας πραγματοποιούν το σχέδιό τους και εξαθλιώνουν τους εργαζομένους με εξαντλητικά ωράρια εργασίας, το 8ωρο αποτελεί παρελθόν, εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς ρεπό-μειώσεις μισθών – ανάρμοστη συμπεριφορά, διάλειμμα για καφέ ή φαγητό ούτε λόγος). Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί πίσω από τις θελκτικές εισόδους των καλαίσθητων ξενοδοχείων. Ένα μεγάλο ποσοστό ξενοδόχων επιχειρηματιών συνεχίζουν να επιμένουν στην ασυδοσία προσπαθώντας να επαναφέρουν και να μονιμοποιήσουν συνθήκες γαλέρας.

Καλούμε τους συναδέλφους εργαζόμενους ξενοδοχοϋπαλλήλους όπου παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα να τα καταγγέλλουν. Επίσης, να αποφεύγουν τους συγκεκριμένους εργοδότες.

Τέλος, ζητούμε από τους συναδέλφους να είναι δίπλα στο Σωματείο μας, τους διαβεβαιώνουμε ότι το επόμενο διάστημα θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέσα που προβλέπονται για τη διασφάλιση των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων μας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση του Σωματείου Μαγείρων Ζαχαροπλαστών

«Άλλο ένα τραγικό περιστατικό που αποδεικνύει την εντατικοποίηση της δουλειάς, σε σημείο εξόντωσης, των εργαζομένων στο βωμό του κέρδους είναι η λιποθυμία εργαζόμενου μάγειρα σε ξενοδοχείο του Ν. Ηρακλείου. Ο εργαζόμενος υποστηρίζει ότι εργαζόταν πάνω από ένα 8ωρο καθημερινά, χωρίς διάλλειμα, χωρίς ρεπό, με συνέπεια να λιποθυμήσει από υπερκόπωση και να μεταφερθεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου.

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, το Σωματείο Μαγείρων – Ζαχαροπλαστών & Λοιπού προσωπικού κουζίνας καταδικάζει με τον πιο άμεσο τρόπο την μη τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων για τον Covid-19 που επιβάλει η νομοθεσία για την προστασία του προσωπικού των ξενοδοχείων και των χώρων εστίασης. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον χώρο των ξενοδοχείων είναι πολύ αυστηρά και προβλέπουν για κάθε πόστο περισσότερους εργαζόμενους από αυτούς που σήμερα εργάζονται. Ωστόσο, επιχειρήσεις δεν προχωρούν στη τήρηση αυτών των πρωτοκόλλων με αποτέλεσμα να εργάζονται εξαντλητικά λιγότεροι εργαζόμενοι για να διεκπεραιώσουν τον μεγάλο φόρτο εργασίας.

Το Σωματείο μας, λοιπόν, καταγγέλλει τις επιχειρήσεις, οι οποίες υποχρεώνουν τους εργαζόμενους τους να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες εργασίας, με εξαντλητικό ωράριο και μη τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων. Ως αποτέλεσμα αυτού είναι περιστατικά λιποθυμίας όπως το παραπάνω, αναπνευστικών προβλημάτων, υπερκόπωσης κτλ.

Επιπλέον, καταγγέλλει μερίδα ξενοδοχείων, τα οποία δεν έχουν προχωρήσει σε προσλήψεις ή ανάκληση των αναστολών των συμβάσεων εργασίας με βάση την πληρότητα τους, όπως ορίζει η κοινή υπουργική απόφαση με αριθ. 23102/477/12-6-2020 (Β 2268). Με βάση αυτή τα ξενοδοχεία και τα εποχικά καταλύματα υποχρεώνονται να ανακαλέσουν στην εργασία τους το 1/3 του προσωπικού με την συμπλήρωση του 20% της πληρότητας, τα 2/3 του προσωπικού με την συμπλήρωση του 50% της πληρότητας και όλο το προσωπικό με την συμπλήρωση του 80% της πληρότητας.

Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερη για όλους. Θα πρέπει να υποδείξουμε υπεύθυνη στάση, ομοψυχία, αλληλεγγύη και κοινωνική ευθύνη».

newsbreak.gr

Advertisements