Οι νέες αλλαγές στο κοινωνικό μέρισμα – Ακυρώθηκαν 1.807 αιτήσεις λόγω λάθους του συστήματος – Βοηθητικές οδηγίες για τη αίτηση στο Koinonikomerisma.gr
Εφικτή είναι η προσθήκη παιδιού στις αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα στο www.koinonikomerisma.gr. Αυτό επιτρέπεται όπως έγινε γνωστό από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) σε δυο περιπτώσεις, αν το παιδί έχει γεννηθεί εντός του 2017 ή εφόσον κάποιος από τους γονείς λαμβάνει οικογενειακό επίδομα για το παιδί.
Αυτή η δυνατότητα έρχεται να δώσει λύση σε προβλήματα που έχουν εμφανιστεί λόγω λάθους δήλωσης ΑΜΚΑ στο Ε1.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί 2.665.516 αιτήσεις από τις οποίες έχουν εγκριθεί 1.129.756.
Παράλληλα, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΗΔΙΚΑ εντοπίστηκε πολύ περιορισμένος αριθμός αιτήσεων (1.807) που δημιουργήθηκαν την Κυριακή 26 και την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017 και περιέχουν λάθος στοιχεία στην σύνθεση του νοικοκυριού λόγω αστοχίας των συστημάτων. Από αυτές τις αιτήσεις, οι αιτήσεις που ήταν σε κατάσταση «πρόχειρη» (εμφανίζεται ως «νέα» στην πλατφόρμα -843 αιτήσεις) και «εγκεκριμένη» (964 αιτήσεις) ακυρώθηκαν.
Όπου υπήρχαν στοιχεία επικοινωνίας στάλθηκαν σχετικές ειδοποιήσεις με e-mail ή/και sms ανάλογα με το τι είχε συμπληρωθεί από τον πολίτη. Από τα SMS που στάλθηκαν, απέτυχαν 62. Από αυτά μόνο 7 δεν έχουν e-mail (οπότε τα υπόλοιπα έχουν λάβει το email).
Βοηθητικά θέματα – Οδηγίες
1. Η ΗΔΙΚΑ είναι αναρμόδια και δεν έχει γραφείο για να μπορεί να εξυπηρετήσει κοινό και μεμονωμένες περιπτώσεις. Είναι μηχανογραφικό κέντρο όπου βελτιώνει ή διορθώνει συνολικά το σύστημα ώστε να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που συνήθως λύνουν μαζικά κάποια θέματα που αγγίζουν πολλούς πολίτες.
Ανάλογα με το θέμα που υπάρχει ο πολίτης πρέπει να απευθύνεται:
a. Στα ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
b. Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
c. Να στέλνει email στο info@koinonikomerisma.gr
Τα θέματα που λαμβάνουμε στο email ομαδοποιούνται και
εφόσον μπορεί κάτι να αντιμετωπιστεί διορθώνεται και βγαίνει σχετική οδηγία στις συχνές ερωτήσεις -απαντήσεις. Συνήθως το πρόβλημα λύνεται με …
d. Να δοκιμάζει ακύρωση ή επαναξιολόγηση της αίτησης
Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος είτε ενημερώνεται αυτόματα είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ
2. Στις παραπάνω περιπτώσεις αλλά και όταν η αίτηση δείχνει οικονομικά στοιχεία ή σύνθεση νοικοκυριού με τα οποία ο πολίτης δεν συμφωνεί: Να γίνει ακύρωση αίτησης και υποβολή νέας αίτησης
3. Ασφάλιση πριν το 2002: Οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να πάνε στο πλησιέστερο υποκατάστημα ου ΕΦΚΑ και εφόσον βεβαιωθεί διάστημα ασφάλισης ο ΕΦΚΑ θα μας στείλει τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ ώστε να αποκτήσουν δικαίωμα αίτησης. Θα πρέπει να δοκιμάσουν να κάνουν αίτηση την επόμενη ημέρα.
4. Προσθήκη νεογέννητου – Γίνονται τεστ/δοκιμές και θα δοθεί σήμερα (30/11/2017).
5. Συναίνεση από φοιτητές – προστατευόμενα μέλη κλπ: Έχει αλλάξει, δεν ζητάμε συναίνεση από όσους δεν έχουν κάνει δήλωση (σύμφωνα με τα στοιχεία που επιστρέφει η ΑΑΔΕ).
6. Συνταξιούχοι υπερήλικες ΟΓΑ που δεν τους αφήνει το σύστημα: Να μας στείλουν σε ειδικό λογαριασμό τις περιπτώσεις που έχουν πρόβλημα να τις ελέγξουμε
7. Άνω των 70: θα κάνουμε εμείς αίτηση για αυτούς αυτόματα. Αν έχουν τη δυνατότητα ας μπουν και οι ίδιοι να έχουν εικόνα.
8. Αφαίρεση τέκνου από αίτηση (συνήθως λόγω χρήσης λάθος ΑΜΚΑ). Γίνονται τεστ/δοκιμές και θα δοθεί σήμερα (30/11/2017).
9. Η σύνθεση του νοικοκυριού προκύπτει από τις φορολογικές δηλώσεις και μόνο. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν δηλωθεί λάθος στοιχεία στις φορολογικές δηλώσεις. Δεν μπορεί να γίνει κάτι. Επίσης έχουν εμφανιστεί κάποια μεμονωμένα λάθη σε νοικοκυριά που όμως αν ο πολίτης ακυρώσει την αίτηση με τα λανθασμένα στοιχεία και κάνει νέα, αντιμετωπίζονται.
10. Σχετικά με την «μερική» φιλοξενία: Δεν κοιτάμε μήνες φιλοξενίας. Και έναν μήνα να έχει φιλοξενηθεί κανείς εντός του 2016 τον θεωρούμε φιλοξενούμενο.
11. Φιλοξενούμενοι θανούντων: Αν κάποιος είναι φιλοξενούμενος θανούντος μπορεί να κάνει αίτηση. Ο μόνος λόγος για να μην μπορεί είναι να υπάρχει θέμα με τον ΑΜΚΑ του θανούντος Προσθέσαμε Αρχεία Ναυτικών – Ενστόλων – άλλες ειδικές περιπτώσεις
12. Φιλοξενούμενοι που είχαν φιλοξενηθεί σε παραπάνω από έναν οικοδεσπότη μέσα στο 2016 και ο ένας από τους οικοδεσπότες πέθανε. Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε αφαιρώντας τον σχετικό λογικό έλεγχο (θεωρώντας τα στοιχεία που μας γυρίζει η ΑΑΔΕ ορθά).