Advertisements

Ξεκινάει, άμεσα, από το υπουργείο Οικονομικών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ο έλεγχος για τα ανασφάλιστα οχήματα. Μέχρι τις 23 Μαρτίου έχουν ευκαιρία χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων για να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους ή να διορθώσουν οι ίδιοι λάθη που εμφανίζουν ως ανασφάλιστα.

Μετά κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα από 100 έως 250 ευρώ, με αφαίρεση διπλώματος οδήγησης και άδειας κυκλοφορίας, αλλά και με ποινικές κυρώσεις.

Advertisements

Από τις 24 Μαρτίου και μετά αρχίζει να τρέχει ο χρόνος που η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ξεκινήσει ένα νέο γύρο διασταυρώσεων προκειμένου να εντοπίσει τα οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα στους ελληνικούς δρόμους.

Το ύψος του χρηματικού προστίμου έχει καθοριστεί σε 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά, 150 ευρώ για δίκυκλα από 251 κυβικά και άνω, 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κυβικά και 250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1.001 κυβικά και άνω.

Το ύψος του προστίμου θα υπολογίζεται με βάση το είδος και τον κυβισμό του οχήματός τους.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και διενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκατ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα.

Ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος αντιμετωπίζει διοικητικές κυρώσεις όπως: αφαίρεση πινακίδων, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, χρηματικό πρόστιμο και επιπλέον αντιμετωπίζει και ποινικές κυρώσεις.

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Πώς θα γλυτώσετε το πρόστιμο 

Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, εξέδωσαν οι αρμόδιες αρχές.

Ειδικότερα στη σύνταξη και δημοσίευση Πληροφοριακού Οδηγού για την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν τα ανασφάλιστα οχήματα, ώστε να αποτραπεί ο εντοπισμός, ως ανασφάλιστων, οχημάτων σε μια σειρά περιπτώσεων, προχώρησαν το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. Η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι, για τη διόρθωση της «εικόνας» των οχημάτων που ανάγεται σε αιτίες του παρελθόντος είναι αναγκαία, πρωτίστως, η ορθή ενημέρωση και η συμβολή των ίδιων των πολιτών.

Ο Πληροφοριακός Οδηγός έχει τη μορφή συχνών ερωτήσεων – απαντήσεων (FAQ)
και αφορά τόσο τους κατόχους οχημάτων, οι οποίοι έλαβαν ειδοποιητήρια ανασφάλιστου οχήματος κατά το διασταυρωτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την 06.06.2017, όσο και εκείνους που, ενώ δεν έλαβαν ειδοποιητήρια στο πλαίσιο της πρώτης διασταύρωσης, γνωρίζουν ότι εμπίπτουν σε μια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στον Οδηγό και θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε να μην εντοπιστούν ως ανασφάλιστα τα οχήματά τους κατά τους επόμενους διασταυρωτικούς ελέγχους.

Σημειώνεται ότι η διενέργεια της ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία έχει αυξημένη κοινωνική σημασία, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 06.06.2017, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και επέφερε ένα απτό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και διενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα. Συνεπώς, χάρη στη νέα αυτή δράση, ο δημόσιος κίνδυνος από την κυκλοφορία στους δρόμους ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων, μειώθηκε δραστικά.

Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και μια σειρά αστοχιών που οφείλονται, τόσο σε εσωτερικές διοικητικές αδυναμίες -που ξεκινούν αρκετά χρόνια πριν–, όσο και στην κακή ενημέρωση ή αμέλεια των πολιτών.

Σε συνέχεια της πρώτης διασταύρωσης, η δημόσια διοίκηση ανέλαβε πρωτοβουλίες αλλαγής του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, ώστε να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να διορθώσουν την «εικόνα» του οχήματός τους, όπως αυτή τηρείται στο Μητρώο Οχημάτων. Παράλληλα, αναπτύχθηκε έντονη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, με σκοπό την αναβάθμιση της επικοινωνίας των πληροφοριακών συστημάτων που παρακολουθούν και ενημερώνουν την κατάσταση και τον κύκλο ζωής κάθε οχήματος. Η συνεργασία αυτή και ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών θα επιφέρει, στο προσεχές διάστημα, μείωση της γραφειοκρατίας και της προσέλευσης των πολιτών στις Δ.Ο.Υ., για τη δήλωση γεγονότων που σχετίζονται με την ιδιοκτησία οχήματος και που έχουν προηγουμένως δηλωθεί σε άλλη δημόσια υπηρεσία.

Ενόψει των ανωτέρω υπογραμμίζεται ότι, ο έλεγχος της ασφάλισης των οχημάτων αποτελεί δράση κοινωνικής ευθύνης και για το λόγο αυτό η τήρηση της συγκεκριμένης υποχρέωσης από τους πολίτες θα πρέπει να είναι διαρκής.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώνεται ότι, μετά το πέρας 30 ημερών από την έκδοση του συγκεκριμένου Πληροφοριακού Οδηγού, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα διενεργήσει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί εκ των προτέρων. Εφεξής, τηρώντας τις απαιτήσεις του νόμου 4141/2013, θα διενεργεί τουλάχιστον δυο ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε έτος, σε ημερομηνίες που επίσης δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων.

Advertisements