Ο ΟΑΕΔ της δίνει ξανά το επίδομα από 15 Ιανουαρίου 2021! Οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ είχαν προειδοποιήσει και είχαν ζητήσει την απόσυρση του μέτρου της αποκλειστικά ηλεκτρονικά ανανέωσης της ανεργίας

Οι άνεργοι στερούνται των επιδομάτων ανεργίας εφόσον παραλείψουν να ανανεώσουν ηλεκτρονικά την ανεργία τους. Πρόκειται για ένα μέτρο που σύμφωνα με την Αδέσμευτη Φωνή των Υπαλλήλων του ΟΑΕΔ τελικά στερεί στους ανέργους το επίδομα ανεργίας εφόσον δεν ξέρουν να χειρίζονται υπολογιστές ή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προσλάβουν λογιστή. Ωστόσο το μέτρο αυτό χρειάστηκε να εφαρμοστεί καθώς λόγω της καραντίνας έπρεπε ο ΟΑΕΔ να ελέγχει όσους παίρνουν επίδομα ανεργίας.

Όμως άνεργη, μητέρα δύο μικρών παιδιών που έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα 12μηνης επιδότησης από τον ΟΑΕΔ δεν έλαβε το επίδομα ανεργίας αφού δεν δήλωσε παρουσία στον ΟΑΕΔ και θα περάσει γιορτές χωρίς τα χρήματα που έχει ανάγκη. Η άνεργη μητέρα δεν ήξερε ότι μέσα στην καραντίνα έπρεπε να δηλώσει παρουσία στον ΟΑΕΔ και έχασε το ταμείο ανεργίας. Τηλεφωνοντας στο 11320 έμαθε ότι ότι δεν πληρώθηκε γιατί δεν εμφανίστηκε στην υπηρεσία του ΟΑΕΔ τους δύο τελευταίους μήνες, επειδή την είχαν ενημερώσει ότι υπάρχει τηλεφωνική εξυπηρέτηση.

Η ίδια δεν γνώριζε πως έπρεπε να δηλώνει παρουσία μέσα στην καραντίνα, γιατί είχε εξηγήσει ότι πουθενά δεν μπορεί να αφήνει για φύλαξη τα δύο μικρά παιδιά, που μεγαλώνει μόνη της. Την ενημέρωσαν να στείλει email και να καταθέσει ένσταση, γιατί η επιδότηση έλαβε τον δρόμο της διακοπής. Δυστυχώς κάθε προσπάθεια της να κλείσει ραντεβού στον ΟΑΕΔ του Βόλου στάθηκε αδύνατο. Η μητέρα αυτή καλείται να περάσει τις γιορτές χωρίς επίδομα ανεργίας αφού της είπαν ότι θα το πάρει ξανά στις 15 Ιανουαρίου.

  Άδωνις Γεωργιάδης: «Δύσκολα θα ανοίξει η εστίαση τα Χριστούγεννα – Μας κυβερνά ο ιός»

Η αδέσμευτη Φωνή Υπαλλήλων ΟΑΕΔ σημειώνει ότι πρόκειται για μια πολιτική εντελώς ανάλγητη η οποία θα πρέπει να αλλάξει το γρηγορότερο. “Έχουν περάσει πολλοί μήνες από το ξέσπασμα της πανδημίας και θα έπρεπε να είχε βρεθεί συγκεκριμένη λύση.

Να είχαν προσλάβει μόνιμο προσωπικό το οποίο θα προχωρούσε στην ανανέωση της ανεργίας τηλεφωνικώς για όλους όσους αδυνατούν να διαχειριστούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως αντίστοιχα εφαρμόζουν πολλές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα όταν είναι απαραίτητη η πιστοποίηση του πελάτη τους.

  Στο τραπέζι η εξάμηνη καταβολή για το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ

Μέχρι πριν λίγους μήνες ο ΟΑΕΔ πλήρωνε τους ανέργους δείχνοντας μια ανοχή. Όμως μετά τις νέες οδηγίες της αρμόδιας Διεύθυνσης αν κάποιος καθυστερήσει να ανανεώσει την παρουσία του, τότε στερείται το επίδομα ανεργίας και ξανά πληρώνεται μετά από τρεις μήνες εφόσον κάνει έστω και εκπρόθεσμα την ανανέωση του. Και όλα αυτά δεν υποστηρίζονται ακόμη από το ΟΠΣ ΟΑΕΔ με αποτέλεσμα να είναι υποχρεωμένοι οι εργαζόμενοι να προχωρούν στην έκδοση των αποφάσεων στέρησης, χειρόγραφα”.

Σημειώνοντας οτι” εκατοντάδες φτωχών ανέργων φθάνουν στα ΑΤΜ των τραπεζών και μένουν στην ουσία άφωνοι, με την κάρτα ανάληψης μετρητών στο χέρι. Όταν επισκέπτονται την επομένη εργάσιμη τον ΟΑΕΔ ακολουθούν σκηνές απείρου κάλλους. Ιδιαίτερα όταν ενημερώνονται ότι θα μείνουν απλήρωτοι για 2-3 μήνες.

Έτσι τα επεισόδια διαπληκτισμών δεν έχουν σταματημό ενώ καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες προσωπικών ιστοριών και δραμάτων που βιώνουν πολλοί άνεργοι”.

πηγη