Advertisements

Πάσχα με ανοικτές πύλες θα κάνουν οι επιβάτες του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, καθώς το σύστημα εξακολουθεί να μην είναι σε θέση να κλείσει στο σύνολό του.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», η πλήρης ενεργοποίηση του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει μετατραπεί σε σίριαλ, καθώς ο ΟΑΣΑ ήταν ανέτοιμος να εφαρμόσει στην πλήρη έκτασή τους όλα τα προαπαιτούμενα, κυρίως λόγω τις επίσπευσης των ανακοινώσεων από πλευράς υπουργείου Υποδομών.

Advertisements

Συνολικά το μετρό και ο ηλεκτρικός διαθέτουν 65 σταθμούς, οι οποίοι πρέπει να «κλείσουν» προκειμένου να κηρυχθεί η πλήρης λειτουργία του συστήματος. Σήμερα 15 ημέρες μετά την προηγούμενη προθεσμία που είχε τεθεί –πάλι από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και όχι τον υπεύθυνο υλοποίησης του έργου που είναι ο ΟΑΣΑ– κλειστοί είναι μόλις 26 σταθμοί. Κάθε ένας από τους 26 αυτούς σταθμούς διαθέτει τουλάχιστον μία ανοικτή πύλη εισόδου – εξόδου για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ και ανέργων. Οι επόμενες ημέρες δεν φαίνεται ότι θα οδηγήσουν σε κάποια δραματική αλλαγή του τοπίου, καθώς τα δύο βασικότερα προβλήματα που εμποδίζουν το κλείσιμο του συστήματος δεν φαίνεται ότι έχουν επιλυθεί.

Πρωταρχικός λόγος για τον οποίο παραμένει ανοικτό το μεγαλύτερο μέρος των σταθμών είναι η καθυστέρηση στην έκδοση και κατά συνέπεια στην ενεργοποίηση των καρτών ΑμεΑ και ανέργων. Η ιδιαιτερότητα αυτής της κατηγορίας είναι ότι άνεργοι και ΑμεΑ δικαιούνται δωρεάν μετακίνησης. Ωστόσο δεν είχε προβλεφθεί η έγκαιρη έκδοση καρτών για τις δύο αυτές κατηγορίες, κάρτες οι οποίες θα επέτρεπαν τη διέλευσή τους από τις κλειστές πύλες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις δεν οφείλονται στον ΟΑΣΑ αλλά στην εταιρεία η οποία έχει αναλάβει την έκδοση των καρτών. Η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο των τελικών δοκιμών και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται το ακριβές χρονικό διάστημα.

Αναβάθμιση μηχανημάτων

Η δεύτερη εκκρεμότητα του ΟΑΣΑ που πρέπει να ολοκληρωθεί, προκειμένου να κλείσει το σύνολο των πυλών σε όλους τους σταθμούς, είναι η αναβάθμιση των παλαιών αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων. Και αυτό γιατί τα νέα μηχανήματα που τοποθετήθηκαν δεν επαρκούν αριθμητικά για την εξυπηρέτηση του όγκου των επιβατών. Υπάρχουν μάλιστα σταθμοί (π.χ. Χολαργός) στους οποίους υπάρχει εκδοτικό μηχάνημα μόνο στη μία πλευρά του σταθμού, με αποτέλεσμα όταν κλείσουν οι πύλες να μην υπάρχει τρόπος διέλευσης από τη μία πλευρά του σταθμού στην άλλη για την έκδοση εισιτηρίου.

Συνολικά, το δίκτυο του ηλεκτρικού (γραμμή 1) από τον Πειραιά έως την Κηφισιά διαθέτει 24 σταθμούς. Από αυτούς μόλις δύο έχουν «κλείσει» τις πύλες τους (Ταύρος και Μαρούσι). Βελτιωμένη είναι η κατάσταση στο μετρό, όπου από τους συνολικά 41 σταθμούς που διαθέτουν οι δύο γραμμές (2 και 3) κλειστές πύλες διαθέτουν σήμερα 24. Αναλυτικά στη γραμμή 2 (Ανθούπολη – Ελληνικό) έχουν κλείσει 11 από τις 20 πύλες στους σταθμούς: Ανθούπολη, Αγιος Αντώνιος, Σεπόλια, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Νέος Κόσμος, Αγιος Ιωάννης, Αγιος Δημήτριος, Ελληνικό. Στη γραμμή 3 (Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο), η οποία φιλοξενεί και τον πρώτο σταθμό που λειτούργησε με κλειστές πύλες (σ.σ.: Αεροδρόμιο), ενεργοποιημένες πύλες εισόδου και εξόδου διαθέτουν 13 από τους συνολικά 21 σταθμούς. Κλειστές πύλες θα συναντήσουν οι επιβάτες στους σταθμούς: Αγία Μαρίνα, Αιγάλεω, Ελαιώνας, Κεραμεικός, Σύνταγμα, Ευαγγελισμός, Μέγαρο Μουσικής, Πανόρμου, Κατεχάκη, Εθν. Αμυνα, Χαλάνδρι, Δουκ. Πλακεντίας, Αεροδρόμιο.
(πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Advertisements